جیمنی در ایران

5 اردیبهشت, 1403
بدون دیدگاه
6 دقیقه زمان مطالعه

 آغاز خودروسازی شرکت سوزوکی از سال 1937 بوده و جنگ جهانی دوم سبب توقف تولید این شرکت گردید. سپس این شرکت از دهه 50 میلادی برای ساخت دوچرخه های موتور دار تلاش کرد و در این زمینه بسیار موفق شد تا این که در سال 1970، سوزوکی به یکی از موفق ترین و بزرگ ترین سازندگان موتور سیکلت جهان مبدل شد و این موفقیت سبب شروع دوباره برای سرمایه گذاری بر خودروسازی شد.

امروزه صنایع سوزوکی با فروش 4 میلیون خودرو در سال که عمده ی مونتاژ ها در کشور های چین ، ژاپن و هند انجام میشود از معروف ترین و مهم ترین برند های خودروساز در کشور چین ذکر میشود.یکی از نمونه های تولید این شرکت ، میتوان به جیمنی اشاره کرد که از سال 1970 شروع به تولید کرد. تقریبا 4 میلیون خودروی جیمنی در اسامی مختلف مانند ، فوکس ، سانتانا و سامورایی فروخته شده است.هم اکنون نسل چهارم این خودرو با دو نوع بدنه در هند و ژاپن در حال مونتاژ می باشد.

بدنه و ظاهر خودروی نسل چهار

در نسل چهارم خودروهای جیمنی ، علاوه بر ابعاد کوچک شباهت زیادی به مرسدس G کلاس دارند. این مدل از جیمنی به طور عمومی 3 در و دیگر نسخه ی آن 5 در تولید شده که نمونه ی 5 در برای سایر کشور ها ، نسبت به نسخه ی 3 در کم یاب تر می باشد.مهم ترین المان طراحی این خودرو ، چراغ های دایره ای و بخش بزرگی از قاب گلگیر ها و آینه بغل از پلاستیک مشکی ساخته شده. در مقایسه با نمونه های قبل ، نمای پشت این خودرو حالت ساده داشته و به عنوان خودرویی همه پسند و مناسب برای طبیعت گردی به نظر میرسد. ابعاد جیمنی 3 در  را میتوان گفت که طول 3550 میلی متر ، ارتفاع سقف 1720 میلی متر و عرض 1645 میلی متر دارد.

فضای داخلی جیمنی

 

با دیدن فضای داخلی این خودرو ، حس یک خودروی اسپرت به وضوح احساس میشود. با وجود این که ادوات داخل خودرو و کل سطح داشبورد و تودری ها از پلاستیک ارزان قیمت استفاده شده دارای نقاط مثبت هم می باشد.از آپشن های این خودرو نمایشگر لمسی 7 اینچ و صندلی های استاندارد فاقد چرم میتوان اشاره کرد. با این که این خودرو برای 5 سرنشین طراحی شده و در واقع برای سفر های درون شهری و آفرود یک خودروی چهار نفره باید دانست. در صورت استفاده نکردن از صندلی های پشت ، این خودرو برای یک سفر آفرودی دو نفره بسیار مناسب می باشد.

با دیجی سافاری کامل سفر کنید

برای آماده کردن این خودروی جذاب جهت شروع سفر های آفرودی ، دیجی سافاری آماده ی ارائه تجهیزات مورد نیاز خدمت شما عزیزان می باشد ، شما میتوانید انواع لوازم مورد نیاز خودرویتان و همچنین وسایل ضروری کمپینگ را از مجموعه دیجی سافاری تهیه کنید و سفری پر هیجان و کامل داشته باشید.

برای مشاهده ی کالاهای موجود در مجموعه را کافیست روی لینک ذیل کلیک کنید.

دیجی سافاری همراه سفر های هیجان انگیز شما

مشخصات فنی

با قدرت 102 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتون متر ، این خودروی 1100 کیلوگرمی را  در 15 الی 16 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت میرسد.

 باک جیمنی 40 لیتر سوخت بنزین میگیرد و در مسیر 400 کیلومتری نیازمند سوخت گیری مجدد میباشد.

در مورد میانگین مصرف سوخت این خودرو میتوان گفت که در صد کیلومتر 6 الی 7 لیتر بنزین مصرف کرده و انتهای سرعت 140 کیلومتر بر ساعت را میتواند فراهم آورد.

از دیگر مشخصات سوزوکی جیمنی میتوان به ظرفیت صندوق عقب آن که 85 الی 337 لیتر و قطر رینگ های 15 اینچی اشاره کرد . مجهز به کروز کنترل ، 4 عدد سیلندر، 16 عدد سوپاپ و تعلیق عقب و جلو از صلب با فنر پیچشی را میتوان به عنوان سایر اطلاعات فنی خودرو ذکر کرد.

ختم کلام یا نتیجه گیری

جیمنی علاوه براین که از برند بسیار معروف و معتبر ژاپنی بهره میبرد ، بلکه با اصول ساخت وطراحی فنی استاندارد  با عرضه در بازار حاشیه ی سود بسیار خوب و رقیبی قدر برای خودروهایی مثل کراس اوور ساخت چین محسوب میشود . با وجود قیمت گذاری درست در بازار ایران موفقیت این خودرو در بازار کشورمان قطعا بسیارخوب خواهد بود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.