هیجانی ترین مسابقه ها

16 فروردین, 1403
بدون دیدگاه
5 دقیقه زمان مطالعه

مقدمه

آفرودینگ (offroading) یا آفرود ، عموما فعالیت هایی را شامل میشود که خارج از شهر و جاده های آسفالتی و در مسیر های غیر معمولی و پر چالش انجام می شود.

ورزش آفرود با وسیله های گوناگونی قابل انجام هست از جمله ، موتورسیکلت های آفرود ، خودرو های دو دیفرانسیل و چهار چرخ مثل لندرور یا جیپ که قابلیت عبور از مسیر های دشوار و سخت را دارند.

تاریخچه مسابقه های آفرود

در دهه های اخیر ، آفرود محبوبیت زیاد میان مردم بدست آورده و مردم زیاد در کشور خود با توجه به اقلیم محل سکونت خود به این ورزش میپردازند. با افزایش و گسترش مردم علاقه مند به این فعالیت  ، به تدریج کلاس ها و مسابقه ها این ورزش شروع به برگذاری شد و هم اکنون در کشور ما هم این مسابقات هر ساله برگذار میشود.

انواع آفرود

آفرود به معنای واقعی رانندگی در جاده های غیر رسمی و ناهموار می باشد که این نوع رانندگی ها اغلب در مناطق کوهستانی ، جنگلی ، بیابانی و زمین های خاکی انجام می شود.همانطور که میدانید برای شروع سفر یک سری تجهیزات نیاز است که همراه داشتنشان ضروری است ، وب سایت دیجی سافاری تمام لوازم مورد نیازتان را فراهم میکند با کلیک کردن بر روی لینک زیر میتوانید محصولات موردنیاز تان را مشاهده کنید.

با دیجی سافاری کامل سفر کنید

آفرود کوهستانی :

آفرود کوهستانی نیازمند خودروهای قوی و عمکلرد بالا هست که خودرو هایی با ویژگی های سیستم تعلیق قوی و قابل تنظیم ، پنچرینگ و دیفرانسیل قدرتمند ، کنترل استحکام منحصر به فرد برای مقابله با موانع سخت و شیب های زیاد ، مناسب فعالیت های کوهستانی می باشد.

در واقع آفرود کوهستانی ، فرصتی برای ارزیابی و تجربه تمام عملکرد خودرو در شرایط سخت و ناهموار بوده و رانندگان باید خود را برای مواجه شدن با شیب های شدید ، پیچ و خم های خطرناک آماده کنند.

آفرود خاکی :

در آفرود خاکی ، رانندگان با موانع طبیعی مانند چاله ها ، آبگرفتگی ها ، تپه ها برخورد میکنند ؛ این موانع نیازمند مهارت های خاصی هستند که باید توانایی کنترل خودرو در شرایط سخت و غیر قابل پیش بینی را داشته باشند.

از دیگر آفرود ها میتوان به آفرود های جنگلی و بیابانی اشاره کرد که هرکدام با توجه به شرایط موجود ، به برخی تجهیزات و مهارت های خود راننده نیاز است .

رالی داکار :

به احتمال قوی تاکنون نام مسابقه ی داکار (Dakar Rally)  به گوش تان خورده است ؛ یکی از معروف ترین و سخت ترین رالی های ماجراجویانه در جهان رالی داکار می باشد.رالی داکار هرساله در مناطق مختلف جهان با حضور صد ها راننده و تیم از سراسر جهان برگذار میشود .

جالب است بدانید که این مسابقه از سال 1978 تا کنون در حال برگذاری بود اما از سال 2009 ، به دلایل امنیتی در آفریقا ، مسیر رالی به کشور های آرژانتین و شیلی منتقل شد و نام آن از رالی پاریس به رالی داکار تغییر یافت.

رالی داکار در واقع یک مسابقه ی طولانی مدت است که شرکت کنندگان با استفاده از خودرو های آفرودی و موتورسیکلت ها در مسافت های بسیار طولانی و در شرایط مختلف آب و هوایی رقابت میکنند.رالی داکار یک رویداد بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و همچنین یک فرصت برای تبلیغات و نمایش توانایی فنی و تکنولوژیک شرکت های خودرو سازی و تجهزات مرتبط است.

مجموعه دیجی سافاری هر آنچه که برای سفر و یا مسابقه ها آفرودی و همچنین در کمپینگ تجهزات مورد نیاز را به همراه داشته باشید را برایتان فراهم کرده ، میتوانید برای مشاهده ی لوازم آفرود و کمپینگ به لینک زیر مراجعه نمایید.

با دیجی سافاری کامل سفر کنید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.