چراغ روز یا دی لایت چیست؟

17 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

مقدمه

اگر تا کنون به خارج از کشور سفر کرده باشید ، متوجه روشن بودن چراغ خودروها در روز شده اید و یا علاقه مندان به خودرو نام دی لایت را تا بحال شنیده اند.طبیعتا با دیدن چراغ روشن خودرو در روز متعجب می شوید ، جالب است بدانید که هدف از ساخت چراغ دی لایت دقیقا برای جلب توجه شما می باشد.

دی لایت و تاریخچه آن

از دهه 1970 تحقیقات زیادی صورت گرفت و درنتیجه ارتباط مستقیم نور پروژکتور با کاهش تصادفات مواجه شدند.

سپس طی تحقیقات ، در سال 2008 اداره امنیت جاده ای ایالات متحده گزارش افزایش تصادفات ناشی از مشکل در دید ، تعداد تصادفات را ارائه داد وچاره ی کار را در استفاده از چراغ های روز یا دی لایت دیدند تا توجه عابران و دیگر رانندگان را جلب کرده و آمار تصادفات را کاهش دهند.

پس از مدتی این چراغ ها در کشور های اروپایی محبوب شدند و وسیله ای جهت افزایش ایمنی شناخته شدند به همین دلیل از سال 2011 تمامی وسایل نقلیه مستلزم داشتن چراغ های دی لایت شدند.

انواع پروژکتور و لایت بار

جهت مشاهده و خرید انواع پروژکتور و لایت بار دی لایت دار یا بدون دی لایت ، روی لینک رو به رو کلیک کنید

مزایای چراغ دی لایت

چراغ های دی لایت چراغ هایی هستند که همزمان با روشن شدن موتور خودرو آنها هم روشن میشوند . استفاده از این نوع چراغ های نسل جدید را میتوان از دو وجه بررسی کرد : 

1- ایمنی خودرو

 با توجه به گفته های فوق ، این چراغ ها باعث بهتر دیده شدن خودرو از طرف سایر رانندگان بوده در نتیجه تصادفات کمتری رخ میدهد. دی لایت ها با توجه به مدل خودرو متفاوت بوده و ممکن است این چراغ ها بر روی سپر یا یا داخل چراغ های جلو تعبیه شده باشند .

2- زیبایی ظاهری

در کنار استفاده جهت افزایش ایمنی باعث افزایش زیبایی ظاهری خودروی شما میشود به عبارتی میتوان گفت ، زیبایی همراه با ایمنی ! 

در برخی از ماشین های آفرود این نوع چراغ ها تعبیه نشده یا در جای مناسبی قرار ندارد و یا ممکن است با نصب سایر لوازم آفرودی طول یا ارتفاع خودرو افزایش بیابد ، در این شرایط میتوانید پروژکتور هایی که مجهز به دی لایت هستند را تهیه کنید.

کلام آخر

مجموعه ی ما سعی بر ارائه ی توضیحاتی از قبیل تاریخچه و مزایای این چراغ ها با شما عزیزان داشته امیدواریم توضیحات ارائه شده برایتان مفید بوده باشد.

هم اکنون نیز میتوانید برای خرید و یا مشاهده انواع چراغ های دی لایت به وب سایت دیجی سافاری مراجعه نمایید همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.