عوامل موثر بر زمان شارژدهی باتری یخچال قابل حمل

26 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

مقدمه

آفرود و کمپینگ از تفریحات بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است که طرفداران و علاقه مندان خاص خود را دارد . علاقه مندان به این گونه سفرها نیازمند وسیله و تجهیزات خاصی دارند که یکی از مهم ترین وسیله ها یخچال قابل حمل هست که از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کند.

اما مسئله ی مهم بسیاری از عزیزان این است که توانایی یخچال در نگه داشتن غذای سالم چقدر است ؟ مدت زمان خنک نگه داشتن مواد غذایی چند ساعت می باشد؟

مدت زمان خنک نگه داشتن مواد غذایی

کارایی مفید یک یخچال قابل حمل به چندین عامل بستگی دارد:

1- دمای مواد غذایی

 دمای مواد غذایی که در یخچال قرار دارد یکی از دلایلی است که بر روی مدت زمان نگه داری موثر هست ، هر چقدر مواد غذایی دمای کمتری داشته باشد (سرد تر باشد) میزان انرژی مصرفی یخچال قابل حمل برای سرد نگه داشتن کمتر خواهد بود و درنتیجه زمان کارکرد مفید یخچال افزایش می یابد.

انواع یخچال های قابل حمل

تنوع یخچال ها از لحاظ ظرفیت ، ظاهر و ویژگی بسیار زیاد است شما میتوانید با کلیک کردن بر روی این بخش تمامی یخچال ها را مشاهده کنید

2-دمای محیط

 از دیگر عوامل ، میتوان به دمای محیط اطراف یخچال قابل حمل اشاره کرد .

به عنوان مثال اگر به مکان گرم مانند کویر سفر کرده اید به دلیل گرمای بسیار زیاد ، یخچال شما برای سرد نگه داشتن مواد غذایی نیاز به انرژی بیشتری دارد و در نتیجه نسبت به محیط با دمای کمتر، مصرف باتری هم افزایش می یابد.

3- استفاده از مبدا تا مقصد

این که استفاده از یخچال ابتدا به ساکن بوده یا خیر هم تاثیر دارد. 

شما اگر قبل از قرار دادن مواد غذایی در یخچال ، آن را به دمای مدنظر رسانده و سپس اقدام به پر کردن یخچال قابل حمل کنید مدت بیشتری میتوانید مواد غذایی تان را سالم نگه دارید.

به طور مثال ، قبل از شروع سفرتان یخچال را در مبدا روشن کنید و دما را به حد نصاب برسانید ، سپس باتری را به یخچال وصل کرده و سفرتان را آغاز کنید ، در این شرایط باتری شما دیرتر انرژی خود را به پایان میرساند.

 

با توجه به مطالب فوق ، با درنظر گرفتن نکات ذکر شده میتوانید در سفر های آفرودی و کمپینگ بهترین بهره و بیشترین کارایی را از یخچال تان ببرید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.